Το B2B (business-to-business) μάρκετινγκ είναι αισθητά διαφορετικό από το αντίστοιχο B2C (business-to-consumer) μάρκετινγκ. Αρχικά, οι κύκλοι των πωλήσεων σαφώς και είναι εκτενέστεροι όταν δουλεύουμε με επιχειρήσεις. Επιπρόσθετα, το πλήθος των B2B πωλήσεων μπορεί να ανέρχεται σε ύψος εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ από μία απλή συναλλαγή. Ενώ σε μία B2C συναλλαγή μπορεί να μιλάμε για ένα ποσό μόλις μερικών εκατοντάδων ευρώ.

Εξαιτίας αυτού του γεγονότος, οι τακτικές που χρησιμοποιούνται στις B2B συναλλαγές θα πρέπει να είναι διαφορετικές από εκείνες που χρησιμοποιούνται στο B2C μάρκετινγκ. Παρακάτω σας παραθέτουμε μερικές B2B μάρκετινγκ συμβουλές που είναι δοκιμασμένες και αποδίδουν αποτέλεσμα.

  • Διαδικτυακά σεμινάρια με πολλαπλές εταιρίες .

Τα τυπικά διαδικτυακά σεμινάρια φιλοξενούνται συνήθως από μία εταιρία. Μέσω του σεμιναρίου η εταιρία προσπαθεί να προωθήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Ωστόσο, καθ’ αυτόν τον τρόπο ο θεατής θα λάβει μία μυωπική οπτική γωνία για τη συνολική εικόνα της επιχείρηση που λειτουργεί ως ο οικοδεσπότης του σεμιναρίου. Είναι πολύ πιθανόν να φθαρεί η αξία της εταιρίας στο σύνολο της.

Ένα έξυπνος τρόπος για να ταρακουνήσετε το υπάρχον μοντέλο, θα μπορούσε να είναι να προσκαλέσετε και άλλες εταιρίες να συμμετάσχουν στο διαδικτυακό σεμινάριο. Εντούτοις η επιλογή των άλλων εταιριών δε θα πρέπει να είναι τυχαία. Βρείτε μερικές εταιρίες που είτε σας αρέσουν ή προσφέρουν υπηρεσίες που είναι ωφέλιμες για τους πελάτες σας. Ύστερα ζητήστε τη συνεισφορά τους στο διαδικτυακό σεμινάριο.

Καθ’ αυτόν τον τρόπο θα έχετε περισσότερες εταιρίες να προωθούν το σεμινάριο και να διασφαλίζουν περισσότερες συμμετοχές σε αυτό. Επιπρόσθετα θα αποκτήσετε πρόσβαση στο πελατολόγιο των άλλων εταιριών.

  • Μοιραστείτε μερικά απ’ τα μυστικά σας.

Το να μοιράζεστε τις μυστικές τεχνικές και διαδικασίες της εταιρίας σας ίσως και να ακούγεται παράλογο. Ωστόσο οι πελάτες που στοχεύετε δεν επιθυμούν απαραίτητα να είναι μέρος των στρατηγικών σας.

Επιπρόσθετα, όταν δίνετε πολύτιμες πληροφορίες άνευ κέρδους, τότε κατά έναν παράξενο τρόπο καλλιεργείτε ηγετική στάση ως προς το σύνολο που τοποθετείστε ως επιχείρηση. Εκτός της ηγετικής στάσης θα καταφέρετε να οικοδομήσετε εμπειρογνωμοσύνη.

Τόσο η ηγετική στάση όσο και η εμπειρογνωμοσύνη είναι δύο συνιστώσες που λαμβάνονται σοβαρά υπ’ όψιν απ’ τους υποψήφιους B2B πελάτες. Συνεπώς, το να μοιραστείτε μαζί τους τον τρόπο με τον οποίο επιτύχατε αυτά τα αποτελέσματα θα του ωθήσετε στο να επιστρέφουν ξανά σε εσάς στο μέλλον.

Θα σας ενδιέφερε να επενδύσετε περισσότερο στις B2B σχέσεις; Επικοινωνήστε με τη 3CP και θα ξεδιαλύνουμε το τοπίο για εσάς!